counter

Ο Αγησίλαος Μικελάτος μιλάει στο FTHIS.GR: Από τον “Ωνάση” στο “Περηφάνια και Προκατάληψη”

Ο Αγησίλαος Μικελάτος μιλάει στο FTHIS.GR: Από τον “Ωνάση” στο “Περηφάνια και Προκατάληψη”
Ο Αγησίλαος Μικελάτος μιλάει στο FTHIS.GR: Από τον “Ωνάση” στο “Περηφάνια και Προκατάληψη”

Το FTHIS.GR βρέθηκε στην συνέντευξη Τύπου της παράστασης «Περηφάνια και Προκατάληψη», η οποία κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου στο θέατρο Αλκυονίς.

Εκεί συνάντησε τον Αγησίλαο Μικελάτο, ο οποίος μίλησε για τη συμμετοχή του στο εν λόγω έργο αλλά και για την παράσταση “Ωνάσης – Τα θέλω όλα” στο θέατρο Παλλάς, στην οποία πρωταγωνιστούσε μέχρι και τα μέσα Ιανουαρίου.

Ο Αγησίλαος Μικελάτος μιλάει στο FTHIS.GR

-Κάνετε πρεμιέρα με την παράσταση “Περηφάνια και Προκατάληψη”! Μίλησέ μας για αυτό το έργο.

«Πρεμιέρα την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου του Αγίου Βαλεντίνου. “Περηφάνια και Προκατάληψη”, ένα από τα πιο γνωστά μυθιστορήματα της Jane Austen. Αυτή τη φορά, γίνεται στο θέατρο διασκευή. Είναι μια ευτυχής συγκυρία που συμβαίνει, καθώς μέσα από τη δική μας ματιά στο έργο αναδεικνύουμε και την πιο σκοτεινή πλευρά του έργου, αλλά πάντα με σύμμαχο το χιούμορ».

-Χαρακτηρίζεται μια αρκετά δύσκολη χρονιά για τα θέατρα η φετινή, σε αγχώνει αυτό το γεγονός;

«Σίγουρα είναι πάρα πολύ δύσκολη η κατάσταση στο θέατρο αυτή τη στιγμή. Θέλουμε φυσικά τη στήριξη του κόσμου και πιστεύουμε πως μέσα από αυτή τη δουλειά που έχουμε κάνει όλους αυτούς τους μήνες πάνω σε αυτή τη θεατρική διασκευή, ότι θα δικαιώσει όποιον θεατή έρθει και δει την παράσταση».

-Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στον θεατή, μέσα από αυτό το έργο;

«Πέρα από τις δύο ερωτικές ιστορίες που εστιάζουμε μέσα στο έργο, όπως είπα και πιο πριν υπάρχει και μια σκοτεινή πλευρά σε αυτό. Η Austen έχει καταφέρει να διεισδύσει στα μύχια της ψυχής των ηρώων της και με αυτόν τον τρόπο, αναδεικνύει αυτή την πάλη που έχουμε όλοι οι άνθρωποι ανάμεσα στο φαίνεσθαι και το είναι. Επίσης, υπάρχει μέσα στο έργο η υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου, όπου αυτό περισσότερο το βλέπουμε στην φιγούρα του πατέρα που συνομιλεί στο κάδρο της νεκρής γυναίκας του. Οπότε η εστίαση πέρα από το ερωτικό κομμάτι, έχει και πολύ ενδιαφέρον σε αυτά που σου είπα».

-Ήσουν και ο πρωταγωνιστής στην παράσταση “Ωνάσης – Τα θέλω όλα” στο θέατρο Παλλάς! Πως ήταν αυτή η εμπειρία για εσένα;

«Τελειώσαμε πριν ένα μήνα τον “Ωνάση”. Ήταν από τις καλύτερες θεατρικές εμπειρίες. Το να συνεργάζεσαι με τον Σταμάτη Φασουλή είναι κάτι μοναδικό. Πήρα τόσα πολλά πράγματα και ουσιαστικά ήταν σα να κάνω μια δεύτερη σχολή και στεναχωρήθηκα πολύ που τελείωσε αυτή η δουλειά».

-Φοβήθηκες στην αρχή για τις κριτικές που μπορεί να δεχόσουν για αυτόν τον ρόλο;

«Όχι»

-Ήταν απαιτητικό αυτό που έκανες;

«Ήταν απαιτητικό. Ουσιαστικά ήμασταν δύο πρόσωπα αλλά σε ένα. Οπότε και στις πρόβες η δουλειά ήταν πάρα πολύ απαιτητική, έπρεπε να βλέπω τον Σταμάτη, το ηχόχρωμά του, να παρατηρώ τις κινήσεις του και να καταφέρω με αυτό, να το κάνουμε ένα σώμα και μια φωνή».

-Θεωρείς ότι ήταν ευθύνη να αναλάβεις έναν τέτοιο ρόλο; Ουσιαστικά ο Ωνάσης ήταν ένα πρόσωπο υπαρκτό που ο κόσμος γνώριζε περίπου τη ζωή του και ποιος ήταν.

«Θα σου πω! Πιο πολύ ο κόσμος είχε στο μυαλό του πως ήταν από ένα σημείο και μετά. Δηλαδή με τη σχέση του με την Μαρία Κάλλας, με τη σχέση του με την Τζάκι. Όσον αφορά το δικό μου κομμάτι που ήταν από την καταστροφή της Σμύρνης, στη συνέχεια στην Αργεντινή και αυτά, ο κόσμος δεν τα γνώριζε και ήταν ωραίο που τα έμαθε μέσα από αυτή την παράσταση».

-Ήταν δύσκολο για εσένα με το που τελείωσες την μια θεατρική δουλειά να ξεκινήσεις μια καινούργια;

«Το ξεκίνησα παράλληλα, όταν είχα παράσταση στον “Ωνάση” ερχόμουν να κάνω πρόβες στο “Περηφάνια και Προκατάληψη”. Ήταν κουραστικό αλλά τα καταφέραμε και ανεβαίνει σε ένα πολύ όμορφο θέατρο το οποίο έχει ανακαινιστεί από τις “Θεατρικές Σκηνές”. Το θέατρο Αλκυονίς. Περιμένουμε όλο τον κόσμο να έρθει και να επικοινωνήσουμε την δουλειά μας».

Η πλοκή:

Η ανεξάρτητη Ελίζαμπεθ και η αθώα Τζέιν, οι μεγαλύτερες κόρες της οικογένειας Μπένετ, προσπαθούν να ανακαλύψουν την ευτυχία και τον έρωτα μέσα στους κοσμικούς κύκλους της επαρχιακής Αγγλίας.  Όταν στην μικρή τους πόλη φτάνουν για διακοπές δύο νεαροί και πλούσιοι αριστοκράτες, ο υπερόπτης κύριος Ντάρσυ και ο δανδής φίλος του, κύριος Μπίνγκλεϋ, η μικρή κοινωνία της περιοχής αναστατώνεται και ανάμεσα στις οικογένειες που έχουν ανύπαντρες κόρες αναπτύσσεται έντονος ανταγωνισμός για το ποιες θα κερδίσουν τους δυο περιζήτητους γαμπρούς.  

Ο περήφανος χαρακτήρας των ηρώων και οι κοινωνικές τους προκαταλήψεις, θα προκαλέσουν μια σειρά από παρεξηγήσεις, ματαιώσεις, αστείες και συγκινητικές στιγμές, πείσμα, μίσος, θυμό και απογοήτευση. Μέχρι τη στιγμή που η περηφάνια της μιας πλευράς και η προκατάληψη της άλλης υποχωρήσουν, μπροστά στον αληθινό, τον μεγάλο, τον ατόφιο έρωτα που γεννιέται όταν οι άνθρωποι συμφιλιωθούν με τον εαυτό τους και μπορούν να παραδεχτούν τα αληθινά τους συναισθήματα.

Λίγα λόγια για το έργο

Το «Περηφάνια και Προκατάληψη» γράφτηκε το 1797 από την Τζέιν Όστεν σε ηλικία μόλις 22 ετών και παρόλα αυτά αποτελεί το δεύτερο σε σειρά δημοσίευσης έργο της, μετά το «Λογική και Ευαισθησία». Είναι το διασημότερο και επιδραστικότερο μυθιστόρημα της σπουδαίας βρετανίδας συγγραφέως, ωστόσο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1813, δηλαδή 16 χρόνια μετά τη συγγραφή του, καθώς δεχόταν συνεχώς την απόρριψη των εκδοτικών οίκων της εποχής. Ο πρώτος τίτλος -και πολύ προφητικός για την ίδια τη συγγραφέα και τις απορρίψεις που υφίστατο- ήταν «Πρώτες Εντυπώσεις».

Πέρα από κάθε ανάλυση, το «Περηφάνεια και Προκατάληψη» αποτελεί κυρίως μια σπουδή της μοίρας της γυναίκας σε μια κοινωνία όπως αυτή του 18ου αιώνα, οπού ήταν αδύνατο να αντιμετωπιστεί κοινωνικά με ίσους όρους, δηλαδή ως άνθρωπος με κρίση, απόψεις και επιλογές, χαρακτηριστικά που αποδίδονταν αποκλειστικά στους άντρες. 

Χαρακτηριστικότερο όλων το γεγονός ότι η ίδια η συγγραφέας αναγκαζόταν να υπογράφει τα περισσότερα από τα μυθιστορήματά της με αντρικό ψευδώνυμο για να βρίσκουν εκδοτικό αποδέκτη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση - Σκηνοθεσία - Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη

Πρωτότυπη διασκευή για το θέατρο: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης

Δραματολόγος: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου

Σκηνογραφία: Δήμητρα Λιάκουρα

Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης

Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Γιάννης Χριστοφίδης

Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση

Βοηθός Σκηνοθέτη: Νατάσα Πετροπούλου

Βοηθός Σκηνογράφου: Έλενα Μπούγου

Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης

Video Trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Παραγωγή: Θεατρικές Σκηνές

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:

Ευγενία Δημητροπούλου

Δημήτρης Μοθωναίος

Αγησίλαος Μικελάτος

Ελεάνα Καυκαλά

Και ο Κώστας Φαλελάκης.

(Δείτε επίσης ΕΔΩ! Ευγενία Δημητροπούλου - Δημήτρης Μοθωναίος: Πριν την πρεμιέρα της παράστασης “Περηφάνια και Προκατάληψη” μιλάνε στο FTHIS.GR)

FTHIS GOOGLE NEWS
Ακολουθήστε το Fthis.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή FThis (με ενεργό σύνδεσμο προς το FThis.gr)

MOST POPULAR