counter

Λένα Κιτσοπούλου: Όταν παρουσίαζε σε παράστασή της τον Αθανάσιο Διάκο ως ζηλιάρη σουβλατζή που σκοτώνει την άπιστη σύζυγό του

Λένα Κιτσοπούλου: Όταν παρουσίαζε σε παράστασή της τον Αθανάσιο Διάκο ως ζηλιάρη σουβλατζή που σκοτώνει την άπιστη σύζυγό του
Λένα Κιτσοπούλου: Όταν παρουσίαζε σε παράστασή της τον Αθανάσιο Διάκο ως ζηλιάρη σουβλατζή που σκοτώνει την άπιστη σύζυγό του

Έντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί τις τελευταίες ημέρες με την εκδοχή της Λένας Κιτσοπούλου στις «Σφήκες» του Αριστοφάνη. Η γνωστή σκηνοθέτιδα και συγγραφέας θέλησε να δώσει τη δική της εκδοχή στην αρχαία κωμωδία διχάζοντας τους θεατές.

Ωστόσο οι «Σφήκες», δεν είναι η μόνη παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου που προκάλεσε αντιδράσεις, καθώς κάτι παρόμοιο είχε συμβεί 11 χρόνια πριν, στο έργο «Αθανάσιος Διάκος - Η επιστροφή» που ήταν η πρώτη συγγραφική θεατρική απόπειρα της Λένας Κιτσοπούλου.

Η Λένα Κιτσοπούλου είχε παρουσιάσει τότε τον ήρωα της Επανάστασης Αθανάσιο Διάκο ως βαρύμαγκα, κερατά, ιδιοκτήτη σουβλατζίδικου, που βρίζει και δέρνει τη γυναίκα του επειδή τη ζηλεύει. Τελικά εκείνη τελικά τον απατά με Κούρδο μετανάστη, ενώ στο τέλος της παράστασης, ο Αθανάσιος Διάκος σκοτώνει την έγκυο γυναίκα του σε ένα έγκλημα πάθους.

Διαβάστε επίσης: Χαμός για την παράσταση της Λένας Kιτσοπούλου στην Eπίδαυρο - Τα σχόλια Ακρίτα & Τατσόπουλου

«Εδώ έχουμε έναν άνθρωπο που παλεύει για την επιβίωσή του και λιγότερο ένα εθνικό σύμβολο. Δηλαδή πιο πολύ με ενδιαφέρει να θέσω υπαρξιακά ζητήματα και λιγότερο η κατάντια της σύγχρονης Ελλάδας. Ο δικός μου Αθανάσιος Διάκος είναι ένας καθημερινός άνθρωπος, όπως όλοι μας, που είναι ικανός για το καλύτερο και για το χειρότερο. Δεν κάνω παρωδία ούτε του ηρωισμού του, ούτε της Ελλάδας», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά τη χρονιά που ανέβηκε η παράσταση η Έλενα Κιτσοπούλου.

Αθανάσιος Διάκος Η επιστροφή - Η υπόθεση

Ο γνωστός ήρωας της ελληνικής επανάστασης Αθανάσιος Διάκος, ο οποίος αιχμαλωτίστηκε από τους Τούρκους και υπέστη το φρικτό βασανιστήριο του ανασκολοπισμού, σωζόμενος από έναν από μηχανής Θεό λίγο πριν πεθάνει, επιστρέφει με μία μηχανή του χρόνου στην Αθήνα του 2012, παρέα με την γυναίκα του την Κρουστάλλω και ανοίγει ψησταριά στο κέντρο της Αθήνας. Ο έμπιστος υπάλληλός του, ο Μοχάμεντ, ένας Κούρδος, έχει κρυφό δεσμό με την Κρουστάλλω και αποκαλύπτεται ότι το παιδί που περιμένει η γυναίκα είναι του Μοχάμεντ και όχι του Διάκου.

Ο σημερινός Διάκος είναι βολεμένος, δεν έχει πού να πιστέψει, δεν έχει κανέναν λόγο πια να πολεμήσει. Κακοποιεί την γυναίκα του, ζηλεύει, είναι ρατσιστής και ταυτόχρονα παλεύει να κρατηθεί από τον ρόλο του ήρωα που ερήμην του, του φορέθηκε. Στο τέλος του έργου, η γυναίκα παλεύει μόνη της να γεννήσει, ενώ οι δύο άντρες έχουν ξαναρχίσει τον πόλεμο. Όλοι είναι μόνοι. Ο Κούρδος, κατατρεγμένος και άπατρις, χωρίς χαρτιά, παλεύει να ενταχθεί και εντέλει εγκαταλείπεται από την Κρουστάλλω και δέχεται όλον τον ρατσισμό της κοινωνίας. Ο Διάκος συρρικνώνεται σε ένα ανήμπορο ανθρωπάκι και μην μπορώντας να κρατηθεί από καμία ιδέα ή πίστη, διαπράττει φόνο και η Κρουστάλλω, ως γυναικεία φύση, ως μήτρα προσπαθεί να αποτρέψει το παιδί της από το να γεννηθεί μέσα σε έναν τέτοιο κόσμο. 

Πηγή φωτογραφίας: ndp

FTHIS GOOGLE NEWS
Ακολουθήστε το Fthis.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή FThis (με ενεργό σύνδεσμο προς το FThis.gr)

MOST POPULAR