counter

Κορονοϊός: Γιατί και πως να προσέχουμε τη διατροφή μας όσο μένουμε σπίτι;

Κορονοϊός: Γιατί και πως να προσέχουμε τη διατροφή μας όσο μένουμε σπίτι;

Συνεχίζουμε για ακόμα μια εβδομάδα να μένουμε σπίτι και να ακολουθούμε τις οδηγίες των επίσημων φορέων δημόσιας υγείας. Αυτή η πανδημία έχει φέρει πολλές αλλαγές στην καθημερινότητα μας με αποτέλεσμα να τρώμε παραπάνω μέσα στην μέρα μας ή να καταναλώνουμε το ίδιο μέγεθος μερίδας, έχοντας κατά πολύ μειωμένη φυσική δραστηριότητα και κίνηση κατά τη διάρκεια της μέρας μας. Αυτό οδηγεί σε θετικό ισοζύγιο ενέργειας δηλαδή σε αύξηση βάρους καθώς η ημερήσια ενεργειακή πρόσληψη-το φαγητό μας είναι περισσότερο σε σχέση με τις ημερήσιες ενεργειακές δαπάνες-καύσεις δηλαδή άσκηση, περπάτημα, ημερήσια βήματα.

Το περισσότερο φαγητό δεν θα αλλάξει την τρέχουσα κατάσταση, ούτε τελικά θα μειώσει το στρες και θα βελτιώσει τη ψυχολογία μας.

Γι’ αυτό:

  1. Ελέγχουμε το μέγεθος της μερίδας, γιατί ακόμα και τα πιο θρεπτικά φαγητά μπορούν να οδηγήσουν σε πρόσληψη βάρους.
  2. Φτιάχνουμε λίστα πριν πάμε για ψώνια για να αποφύγουμε τις ανεξέλικτες εξόδους και την αγορά τροφίμων που δεν είναι τόσο καλές επιλογές.
  3. Αφιερώνουμε ποιοτικό χρόνο με τον εαυτό μας, με διάβασμα, μαγείρεμα, περπάτημα, ήπια γυμναστική στο σπίτι.
  4. Κοιμόμαστε επαρκώς, χωρίς να ξενυχτάμε άσκοπα κάνοντας «μαραθώνιο» με ταινίες, σειρές και σνακ.
  5. Βάζουμε την άσκηση στην καθημερινότητα μας με στόχο να διατηρούμε ένα υγιές σωματικό βάρος.
  6. Περιορίζουμε όσο είναι δυνατό το στρες, το κάπνισμα και τις κακές διατροφικές συνήθειες.
  7. Με καλή διάθεση και σωστό προγραμματισμό μπορούμε να βγούμε νικητές στη μάχη με την πανδημία!

Να τονίσουμε για άλλη μια φορά, πως υπάρχουν πολλά θρεπτικά συστατικά που βοηθούν φυσικά στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Ενθαρρύνουμε τον εαυτό μας να ακολουθήσει μια ισορροπημένη διατροφή για να υποστηρίξουμε την ανοσοποιητική άμυνα του οργανισμού. Μέχρι σήμερα, η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων δεν έχει εγκρίνει κανένα ισχυρισμό υγείας για τρόφιμο ή συστατικό τροφίμου που να φέρει την επισήμανση ότι προστατεύει από τη μόλυνση του ιού covid-19. Επιπλέον, είναι γνωστό στην επιστημονική κοινότητα πως κανένα θρεπτικό συστατικό ή τρόφιμο δεν ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα από μόνο του, αντιθέτως επικεντρωνόμαστε στην κατανάλωση ποικιλίας τροφίμων για να διατηρήσουμε μια ισορροπημένη διατροφή.

Τροφές με θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν φυσικά στη λειτουργία του ανοσοποιητικού

  • Βιταμίνη D : Λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, σολομός), γάλα και εμπλουτισμένα τρόφιμα.
  • Βιταμίνη Ε : Ελαιόλαδο, αμύγδαλα, ηλιόσποροι.
  • Βιταμίνη C: Εσπεριδοειδή, πιπεριά, ακτινίδιο, φράουλα, μπρόκολο, σπανάκι.
  • Πρωτεΐνη : Άπαχο κρέας, πουλερικά, αυγά, θαλασσινά, όσπρια.
  • Ψευδάργυρος : Κρέας, συκώτι, δημητριακά ολικής άλεσης, τυρί, γαλακτοκομικά προϊόντα.
  • Σελήνιο : Σαρδέλες, αυγά, κρέας, δημητριακά ολικής άλεσης.

Επίσης, προσπαθούμε να τρώμε σωστά και ισορροπημένα με βάση το Μεσογειακό Πρότυπο Διατροφής εντάσσοντας καθημερινά τροφές φυτικής προέλευσης, τρόφιμα που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Τέτοιες τροφές είναι τα αμυλούχα ολικής άλεσης, τα λαχανικά και τα  φρούτα.

Καθημερινή θα πρέπει να είναι και η κατανάλωση ελαιολάδου, αντικαθιστώντας το κορεσμένο λίπος (ζωικό λίπος, βούτυρο, γλυκά κα.) με μονοακόρεστα λιπαρά (ελαιόλαδο) καθώς προσφέρει υψηλή αντιοξειδωτική δράση λόγω της βιταμίνης Ε που περιέχει και άλλες ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία της καρδιάς. Συχνή και ημερήσια θα πρέπει επίσης να είναι η κατανάλωση των γαλακτοκομικών προϊόντων, λόγω της υψηλής θρεπτικής τους αξίας, ως κύριας πηγής πρωτεΐνης και ασβεστίου.

Σε εβδομαδιαία βάση περιορίζεται η κατανάλωση κρέατος  και στοχεύουμε σε μία διατροφή που να περιλαμβάνει:

  • 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρια κατά προτίμηση λιπαρά ψάρια.
  • 1 φορά την εβδομάδα κοτόπουλο ή γαλοπούλα.
  • 1 -2 φορές το μήνα κόκκινο κρέας (μοσχάρι ή χοιρινό), λόγω κορεσμένων λιπαρών.

Διαβάστε περισσότερο στο Thriveglobal.gr

MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ 14 & ΧΑΛΕΠΑ
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100 - 2102594205
FAX: 210 2586740

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης στο Fthis.gr. Επιλέγοντας «Συμφωνώ», αποδέχεστε να λαμβάνετε όλα τα cookies (λειτουργικότητας, στατιστικών, διαφήμισης). Διαβάστε για τη πολιτική μας για τα cookies και αλλάξτε τις ρυθμίσεις