Πώς χρησιμοποιείς την επικοινωνία;

Πώς χρησιμοποιείς την επικοινωνία;

Πώς χρησιμοποιείς την επικοινωνία; Προς επίλυση θεμάτων ή προς δημιουργία διαφωνιών;

Το σημερινό κείμενο θα σε βοηθήσει να απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση κι αν χρειαστεί να βοηθήσεις τον εαυτό σου να αλλάξει προσέγγιση.
Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι ο καλύτερος τρόπος για την επίλυση θεμάτων, όμως αυτό δεν συμβαίνει τις περισσότερες φορές. Μιλάμε - μιλάμε, αλλά δεν επικοινωνούμε, δεν συντονιζόμαστε με το συνομιλητή μας.

Το πιο συχνό φαινόμενο είναι να ξεκινήσει μια συζήτηση, που εξελίσσεται σε διαφωνία, μετατρέπεται σε λογομαχία κ οδηγεί σε απώλεια εμπιστοσύνης. Άλλες φορές πάλι δεν αισθανόμαστε δυνατοί αρκετά να αντιμετωπίσουμε κάποιες καταστάσεις κ είτε σωπαίνουμε, δημιουργωντας έναν ανίσχυρο εαυτό που συνηθίζει αυτή τη κακή συνήθεια κ γίνεται η δεύτερη φύση του, είτε μεταθέτουμε σε άλλους να μεταφέρουν μηνύματα που μας καθιστά κ πάλι ανίσχυρους, μη γνωρίζοντας τι ακριβώς έχει υποθεί. Μερικά στάδια καλυτέρευσης αποτελεσμάτων.

Πρώτον αναλαμβάνω την ευθύνη της ζωής μου κ με μαθαίνω να επικοινωνώ. Δεν αναθέτω σε άλλους να μεταφέρουν μήνυμα μου.

Κανόνας νούμερο 1. Το κάνω μόνος μου. Δεύτερον. Δεν αφήνουμε τα πράγματα να χρονοτριβούν. Όταν νιώθουμε ότι μια κατάσταση δεν πάει καλά, κάνουμε κατι. Η αναβολή δημιουργεί επιπλέον ανησυχίες κ ελαττώνει τη δυναμική μας. Κανόνας 2. Δεν αναβάλλω. Τρίτον η σιωπή δεν είναι χρυσός. Όσα δεν λέμε έχουν εξίσου μεγάλο αντίκτυπο με όσα λέμε. Κανόνας 3. Με μαθαίνω να μιλάω.

Τώρα αφού αρχίσαμε να λειτουργούμε πιο δυναμικά, περνάμε στο πώς θα κάνουμε την επικοινωνία μας πιο λειτουργική. Όταν μιλάς με ένα άτομο, πώς λειτουργείς; Τον ακούς; Νοιάζεσαι; Του κανεις ερωτήσεις να αισθανθεί ότι ενδιαφέρεσαι; Μιλάς καταπραϋντικα; Οικοδομείς εμπιστοσύνη; Μιλάς κ παράλληλα κοιτάς το κινητό σου; Για να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των άλλων πρέπει οι άλλοι να αισθανθούν άνετα μαζί σου. Να αισθανθούν ότι νοιάζεσαι, ότι ακους, ότι θες που εχεις την όποια συζήτηση μαζί τους. Πολύ σημαντικό επίσης, είναι να παραδεχόμαστε τα λάθη μας. Αμέσως στέλνουμε μήνυμα ότι προσπαθούμε να είμαστε διαλλακτικοί, καθώς κανένας δεν απολαμβάνει τη παρέα των απόλυτων τετραγωνισμενων ανθρώπων. Συνήθως όταν το κάνουμε αυτό γίνεται κ ο άλλος πρόθυμος να παραδεχθεί τα δικά του λάθη.

Στόχος μας λοιπόν ειναι η νίκη. Η νίκη δεν σημαίνει ότι είμαστε πάντα τέλειοι ή πάντα σωστοί. Σημαίνει ότι ακούμε, καταλαβαίνουμε, ζητάμε συγνώμη, αλλάζουμε τρόπο σκέψης κ αντίληψης, προσαρμόζομαστε. Η επικοινωνία δεν αφορά μόνο τον αυτοέλεγχο. Η επικοινωνία αφορά κ την αλληλεπίδραση με τον έξω κόσμο. Πρόκειται για ικανότητα, δεξιότητα, να μεταδώσουμε το κατάλληλο μήνυμα τη κατάλληλη στιγμή. Τι να το κάνουμε αν έχουμε μεν τη καλυτερη πρόθεση, αλλα δεν μπορούμε να φέρουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν δεν μάθουμε να επικοινωνούμε οι πιθανότητες επιτυχίας μειώνονται δραματικα. Οπότε, αυτό που χρειάζεται να θυμόμαστε είναι τη σημασία του συντονισμού με το άλλο άτομο.

counter
MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ 14 & ΧΑΛΕΠΑ
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100 - 2102594205
FAX: 210 2586740

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης στο Fthis.gr. Επιλέγοντας «Συμφωνώ», αποδέχεστε να λαμβάνετε όλα τα cookies (λειτουργικότητας, στατιστικών, διαφήμισης). Διαβάστε για τη πολιτική μας για τα cookies και αλλάξτε τις ρυθμίσεις