counter

Τέμπη: Σε κλάματα ξέσπασε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, "Δεν έπρεπε να αφήσουν μόνο του τον σταθμάρχη, ήταν άπειρος"

Τέμπη: Σε κλάματα ξέσπασε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, "Δεν έπρεπε να αφήσουν μόνο του τον σταθμάρχη, ήταν άπειρος"
Τέμπη: Σε κλάματα ξέσπασε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, "Δεν έπρεπε να αφήσουν μόνο του τον σταθμάρχη, ήταν άπειρος"

Ο συνταξιούχος μηχανικός εκπαιδευτής μηχανοδηγών μίλησε στην ΕΡΤ1 για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και ανέφερε πως αν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν θα είχε πεθάνει κανείς.

Τέμπη - Σε κλάματα ξέσπασε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών – Όσα είπε

«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι «μπροστινοί». Χάσαμε τέσσερις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;» είπε αρχικά ο κ. Τσουρίδης.

«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς;  Από το 1995 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από την Τιθορέα μέχρι το Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.

Παράλληλα, ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών σχολίασε τη συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη στη Λάρισα εκτιμώντας πως ο φιλικός τόνος στη συνομιλία μπορεί να υποκρύπτει και ένα «ένοχο μυστικό», ότι δηλαδή η κυκλοφορία στην αντίθετη γραμμή γίνεται μετά από συνεννόηση και χάρη στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι μηχανοδηγοί στον σταθμάρχη.

Δείτε επίσης - Τέμπη: Συγκλονίζει ο 20χρονος που έσωσε 10 άτομα, "Έβλεπα φλόγες και σπινθήρες να πετάγονται από παντού"

«Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία» τόνισε ο κ. Τσουρίδης για τον σταθμάρχη.

«Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό» πρόσθεσε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών.

Σχετικά με τον αν θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση ο ίδιος εξήγησε: «Εάν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα».

«Το ήξερε και έκανε λάθος. Από την πίεση, από την απειρία, από οτιδήποτε, έκανε αυτό το βασικό λάθος» συμπλήρωσε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών τονίζοντας τη σημασία του να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια.

Δείτε περισσότερα στο ακόλουθο βίντεο:

FTHIS GOOGLE NEWS
Ακολουθήστε το Fthis.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή FThis (με ενεργό σύνδεσμο προς το FThis.gr)

MOST POPULAR