Πώς μπορούμε να… κουβεντιάσουμε με το μωρό μας;

Πώς μπορούμε να… κουβεντιάσουμε με το μωρό μας;

Σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα των ειδικών, όσο πιο νωρίς αρχίσουμε να μιλάμε στα μικρά μας, τόσο πιο γρήγορα θα μας μιλήσουν και τόσο πιο πολλά θα έχουν να μας πουν! Η λεκτική επικοινωνία, αποτελεί λοιπόν, ένα ακόμα κομμάτι το οποίο θα πρέπει να ενισχύσουμε:

  1. Μιλάμε μαζί του: Φυσικά, το «μιλάμε» είναι σχετικό, αφού οι πρώτες λεξούλες θα ακουστούν από το στοματάκι του μικρού μας γύρω στο τέλος του πρώτου χρόνου. Ναι, θα είναι το «μαμά» και το «μπαμπά» που τόσο περιμένουμε! Μέχρι τότε, όμως, μπορούμε να του μιλάμε διαρκώς μιας κι εκείνο θα προσπαθεί να μιμηθεί τους ήχους των λέξεων που ακούει, αλλά ακόμα και τον τρόπο που ανοιγοκλείνουμε το στόμα μας! Γύρω στον έκτο μήνα μάλιστα, θα το δούμε να μπαμπαλίζει όχι για να παίξει, αλλά για να «επικοινωνήσει» μαζί μας!
  2. Του περιγράφουμε τα πάντα: Αντικείμενα, δραστηριότητες, συναισθήματα… Ντύνουμε τα πάντα με λέξεις! Τόσο αυτά που του δείχνουμε και το βλέπουμε να κοιτάζει, όσο και όσα πρόκειται να κάνουμε. Π.χ. πριν ανοίξουμε τη βρύση για να το κάνουμε μπάνιο του το λέμε και εκείνο παρατηρεί ότι αμέσως μετά αρχίζει να πέφτει το νεράκι. Πριν πατήσουμε τον διακόπτη, του το λέμε, κι εκείνο βλέπει το φως να ανάβει. Κάπως έτσι, όλα αυτά σιγά-σιγά αρχίζουν να συνδέονται στο μυαλό του σαν πράξη-αποτέλεσμα.
  3. Επαναλαμβάνουμε όσα λέει: «Μπα», «γκα», «οοο» και «ααα»… Μπορεί για εμάς να μη σημαίνουν και τόσα, για το μωρό μας όμως είναι λέξεις με… νόημα, αφού μέχρι το τέλος του πρώτου χρόνου αυτές χρησιμοποιεί για να μας «μιλήσει»! Δε μένει, λοιπόν, παρά να μιλήσουμε κι εμείς λίγα «μωρουδιακά» ενθαρρύνοντάς το να εφεύρει ακόμα περισσότερους ήχους για να επικοινωνήσει μαζί μας.
  4. Του λέμε ιστορίες…: «Ντύνουμε» με παραμύθια τις μέρες και τις νύχτες του. Του χαρίζουμε από νωρίς το πρώτο του βιβλίο –ένα μικρό, πάνινο βιβλιαράκι με χαρούμενες εικόνες και έντονα χρώματα– το οποίο του διαβάζουμε ή του περιγράφουμε ξανά και ξανά! Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως ακόμα κι ένα μωράκι οκτώ μηνών είναι σε θέση να «αναγνωρίζει» σιγά-σιγά τη ροή των λέξεων ενός παραμυθιού που έχει ακούσει πολλές φορές.  
  5. Του τραγουδάμε: Όταν οι ιστορίες τελειώνουν, αρχίζει το τραγούδι το οποίο, μάλιστα μπορούμε να εμπλουτίζουμε με διάφορες κινήσεις. Είναι βέβαιο πως το μικρό μας δε θα αργήσει να προσπαθήσει να τις μιμηθεί!

 

* Με τη συνεργασία της παιδιάτρου-αναπτυξιολόγου Κωνσταντίνας Γκόλτσιου

counter
MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ 14 & ΧΑΛΕΠΑ
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100 - 2102594205
FAX: 210 2586740

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης στο Fthis.gr. Επιλέγοντας «Συμφωνώ», αποδέχεστε να λαμβάνετε όλα τα cookies (λειτουργικότητας, στατιστικών, διαφήμισης). Διαβάστε για τη πολιτική μας για τα cookies και αλλάξτε τις ρυθμίσεις