Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Πόσο πρέπει να παίζουν, να κάθονται και να κοιμούνται τα παιδιά;

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Πόσο πρέπει να παίζουν, να κάθονται και να κοιμούνται τα παιδιά;

Στις νέες κατευθυντήριες οδηγίες που εξέδωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας καθορίζονται οι χρόνοι που πρέπει να είναι σωματικά δραστήρια τα παιδιά από τη βρεφική μέχρι και τη νηπιακή ηλικία.

Η σωματική αδράνεια ή αλλιώς καθιστική ζωή έχει αναγνωριστεί ως μείζων παράγοντας κινδύνου πρόωρου θανάτου, καθώς και συνεισφέρουσα παράμετρο για την επιδημία παχυσαρκίας που πλήττει τον πλανήτη μας.

Η πρώιμη παιδική ηλικία είναι μια καίριας σημασίας περίοδος στη ζωή του ανθρώπου, καθώς τίθενται οι βάσεις για τη μετέπειτα σωματική και πνευματική ανάπτυξη του ατόμου, ενώ διαμορφώνονται και οι συνήθειες του τρόπου ζωής του παιδιού σε συνάρτηση πάντα με το συνολικό τρόπο ζωής της οικογένειας.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) παρουσίασε πρόσφατα στη Γενεύη τις νέες κατευθυντήριες οδηγίες για τη σωματική δραστηριότητα, την καθιστική συμπεριφορά και τον ύπνο των παιδιών κάτω των πέντε ετών, με στόχο να βοηθήσει τους εμπλεκόμενους φορείς (επιστημονικές εταιρείες, γονείς, παιδιάτρους, υπουργεία Υγείας και Παιδείας κ.ά.) να σχεδιάσουν πολιτικές υγείας που να προάγουν την υγιή ανάπτυξη των παιδιών από τη στιγμή της γέννησής τους.

Οι νέες κατευθυντήριες οδηγίες έρχονται να καλύψουν το κενό που υπήρχε μέχρι σήμερα στις συστάσεις του ΠΟΥ ως προς τη φυσική δραστηριότητα των παιδιών στην ηλικιακή ομάδα κάτω των πέντε ετών, αφού δεν περιλαμβάνονταν μέχρι τώρα τόσο στοχευμένες οδηγίες στην οδηγία που είχε εκδοθεί το 2010.

Η συμπληρωματική αυτή έκδοση αναμένεται να συμβάλει στον τερματισμό της παιδικής παχυσαρκίας και στο Παγκόσμιο Σχέδιο για τη Σωματική Δραστηριότητα 2018-2030.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι νέες κατευθυντήριες οδηγίες είναι κατάλληλες για όλα τα παιδιά 0-5 ετών, υγιή, με χρόνιες παθήσεις ή αναπηρίες και οι γονείς προτρέπονται να είναι σε συνεννόηση με τους επαγγελματίες υγείας για τη σωστή εφαρμογή τους σε καθημερινό επίπεδο.

Αναλυτικά, οι συστάσεις του ΠΟΥ για την επίτευξη του μέγιστου οφέλους υγείας, βρέφη και νήπια συστήνεται σε εύρος 24ωρου να τηρούν στη σωστή αναλογία τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας, καθιστικής συμπεριφοράς και ύπνου, ως εξής:

Τα βρέφη (κάτω των 12 μηνών)

Θα πρέπει να είναι σωματικά δραστήρια αρκετές ώρες την ημέρα με διάφορους τρόπους, ακόμα και μέσω παιχνιδιού. Για όσα δεν έχουν κατακτήσει τα ορόσημα της σωματικής κινητικότητας, τον χρόνο σωματικής κίνησης περιλαμβάνονται και τουλάχιστον 30 λεπτά σε πρόσθια στάση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο χρόνος που περνούν καθήμενα (σε ειδικά καρεκλάκια, περπατούρες κ.ά.) να μην ξεπερνά τα 60 λεπτά τη φορά και φυσικά απαγορεύεται η τηλεθέαση, ενώ συστήνεται η ανάγνωση παραμυθιών. Στα νεογνά (0-3 μηνών) συστήνεται ύπνος διάρκειας 14-17 ωρών και στα βρέφη (4-11 μηνών) 12-16 ώρες καλής ποιότητας ύπνου.

Για νήπια (1-2 ετών)

Θα πρέπει να είναι σωματικά δραστήρια τουλάχιστον 180 λεπτά την ημέρα μέσω διαφόρων μορφών σωματικής δραστηριότητας και έντασης, ενώ δε θα πρέπει να μένουν σωματικά αδρανή για περισσότερο από 60 λεπτά ανά φορά. Για τα νήπια 12 μηνών ο χρόνος τηλεθέασης (τηλεόραση, ηλεκτρονικά παιχνίδια κ.ά.) δε συστήνεται, ενώ για εκείνα που είναι 24 μηνών και άνω δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 60 λεπτά το 24ωρο. Ενθαρρύνεται, όμως, η ανάγνωση παραμυθιών ακόμα κι αν συνεπάγεται τη σωματική ακινησία του παιδιού. Τέλος, στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα των 12-24 μηνών, τα παιδιά θα πρέπει να κοιμούνται τουλάχιστον 11-14 ώρες το 24ωρο, σε καθορισμένο κύκλο ύπνου-αφύπνισης.

Για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-4 ετών)

Θα πρέπει να είναι σωματικά δραστήρια τουλάχιστον 180 λεπτά την ημέρα μέσω διαφόρων μορφών σωματικής δραστηριότητας και έντασης, εκ των οποίων τα 60 λεπτά σε μέτρια έως υψηλή ένταση. Δε θα πρέπει να μένουν σωματικά αδρανή για περισσότερο από 60 λεπτά ανά φορά και ο χρόνος τηλεθέασης δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 60 λεπτά καθ’ όλο το 24ωρο, ενώ ενθαρρύνεται η ανάγνωση παραμυθιών ακόμα κι αν συνεπάγεται τη σωματική ακινησία του παιδιού. Τέλος, συστήνεται ο καλής ποιότητας ύπνος για 10-13 ώρες το 24ώρο, σε καθορισμένο κύκλο ύπνου-αφύπνισης.

Πηγή: All4mama.gr

counter
MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ 14 & ΧΑΛΕΠΑ
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100 - 2102594205
FAX: 210 2586740

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης στο Fthis.gr. Επιλέγοντας «Συμφωνώ», αποδέχεστε να λαμβάνετε όλα τα cookies (λειτουργικότητας, στατιστικών, διαφήμισης). Διαβάστε για τη πολιτική μας για τα cookies και αλλάξτε τις ρυθμίσεις