counter

Διατροφή: 10 Τροφές Που Κόβουν Την Όρεξη

Διατροφή: 10 Τροφές Που Κόβουν Την Όρεξη

Ξέρεις ότι ο εγκέφαλος έχει ένα τμήμα που ονομάζεται υποθάλαμος και είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο της αίσθησης της όρεξης και του κορεσμού; Ειδικότερα, η ορμόνη λεπτίνη παράγεται στα λιπώδη κύτταρα του σώματος και δρώντας στον υποθάλαμο, βοηθά στην καταστολή της όρεξης.

Τα υπέρβαρα άτομα συνήθως έχουν αντίσταση στην ινσουλίνη, με αποτέλεσμα να μην αισθάνονται εύκολα κορεσμό.

Όσο και αν σου κάνει εντύπωση, νέα έρευνα έχει δείξει ότι οι περιοδικές διατροφικές ατασθαλίες, όπως είναι για παράδειγμα η κατανάλωση ενός λιπαρού θερμιδογόνου τροφίμου 1-2 φορές εβδομαδιαία, θα μπορούσε να ενισχύσει την έκκριση λεπτίνης από τα λιποκύτταρα, γεγονός που οδηγεί στη μείωση της όρεξης.

Επιπλέον, η ρύθμιση της όρεξης μπορεί να γίνει με την εφαρμογή συχνότητας γευμάτων (ανά 3 ώρες), μιας και έτσι ελέγχεται η έκκριση γαστρικού υγρού στο στομάχι, το γνωστό γουργουρητό και η υπογλυκαιμία (υπερβολική μείωση επιπέδων σακχάρου στο αίμα) που αποτελούν βασική ένδειξη πείνας και εξάντλησης των αποθεμάτων ενέργειας.

Μην ξεχνάμε φυσικά και τη σημαντική συμβολή των φυτικών ινών, οι οποίες αυξάνουν ταυτόχρονα τον κορεσμό, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητα φαγητού που καταναλώνεται.

Έτσι, αν θέλεις να μειωθεί η όρεξή σου, δώσε έμφαση στα ακόλουθα τρόφιμα:

  • Νερό

Έχει παρατηρηθεί ότι πολλές φορές τα πρώτα σημάδια της δίψας λαμβάνονται λανθασμένα ως ένδειξη πείνας και έτσι πολλοί καταφεύγουν στην άσκοπη κατανάλωση τροφής. Καλό είναι πριν καταλήξει κανείς στο φαγητό να πιει 1 ποτήρι νερό ή άλλο υγρό προκειμένου να αποφύγει την κατανάλωση περιττών θερμίδων. Ιδανικά, η συστηματική ενυδάτωση του οργανισμού μπορεί να ‘αφανίσει’ τέτοιου είδους ‘παρεξηγήσεις’!

Επιπλέον, κάποιες μελέτες προτείνουν πως η κατανάλωση 1 ποτηριού νερό πριν το φαγητό μπορεί να μειώσει αισθητά την όρεξη και την τάση για υπερκατανάλωση φαγητού και ιδιαίτερα λιπαρών τροφίμων.

  • Μήλα

Έχουν λίγες θερμίδες, είναι πλούσια σε βιταμίνες και ανόργανα συστατικά και είναι γεμάτα σε φυτικές ίνες. Έτσι, τα μήλα βοηθούν στη διατήρηση του σακχάρου στο αίμα και μειώνουν την όρεξη για θερμιδογόνα λιπαρά τρόφιμα.

  • Ρόδι

Οι επιστήμονες λένε ότι η κατανάλωση αυτού του φρούτου δημιουργεί μια αίσθηση κορεσμού και βελτιώνει τη γεύση όλων των τροφίμων. Επιπλέον, το ρόδι έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες που δρουν ως κατασταλτικό της όρεξης.

  • Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη

Τα αυγά, το κοτόπουλο, η γαλοπούλα, η μπριζόλα, το μοσχάρι, το χοιρινό, τα μανιτάρια, οι ξηροί καρποί, τα θαλασσινά και τα γαλακτοκομικά, διακρίνονται για την υψηλή τους περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.

Το σώμα σου καίει περίπου 10% από τις θερμίδες που κατανάλωσες την ώρα που το φαγητό διασπάται σε ενέργεια και σε θρεπτικά συστατικά που μπορεί να χρησιμοποιήσει. Αυτή η διαδικασία είναι γνωστή ως «η θερμική επίδραση» του φαγητού. Η πρωτεΐνη συγκεκριμένα διεγείρει τη θερμική επίδραση του φαγητού, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι το σώμα καίει περισσότερη ενέργεια όταν επεξεργάζεται την πρωτεΐνη από ότι όταν επεξεργάζεται τους υδατάνθρακες και τα λίπη. Η διαδικασία της πέψης της πρωτεΐνης ως εκ τούτου ενισχύει το μεταβολισμό πολύ περισσότερο από ότι άλλα θρεπτικά συστατικά.

Επομένως οι δίαιτες που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη σε κάνουν να αισθάνεσαι πλήρης πιο γρήγορα, βοηθώντας σε να τρως λιγότερο.

  • Αβοκάντο

Προσφέρει και τα 18 βασικά αμινοξέα, τα οποία είναι απαραίτητα στο σώμα για την πρωτεΐνη. Αντίθετα με την πρωτεΐνη που βρίσκεται στο κρέας, η οποία δύσκολα χωνεύεται από πολλούς, η πρωτεΐνη του αβοκάντο απορροφάται εύκολα από το σώμα, γιατί το αβοκάντο περιέχει επίσης και φυτικές ίνες. Αν ανήκεις σε αυτούς που προσπαθούν να περιορίσουν την πρωτεΐνη ζωικής προελεύσεως από την δίαιτά τους ή είσαι φυτοφάγος ή ακόμα ωμοφάγος που αναζητά περισσότερη πρωτεΐνη, το αβοκάντο αποτελεί ένα μεγάλο διατροφικό σύμμαχο.

Διαβάστε περισσότερα στο Thriveglobal.gr

MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ 14 & ΧΑΛΕΠΑ
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100 - 2102594205
FAX: 210 2586740

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης στο Fthis.gr. Επιλέγοντας «Συμφωνώ», αποδέχεστε να λαμβάνετε όλα τα cookies (λειτουργικότητας, στατιστικών, διαφήμισης). Διαβάστε για τη πολιτική μας για τα cookies και αλλάξτε τις ρυθμίσεις