counter

Ποτέ δεν είναι αργά για άθληση!

Ποτέ δεν είναι αργά για άθληση!

Ποτέ δεν είναι αργά για άθληση!

Σε συνέντευξή του στο περιοδικό Forma, ο Γιώργος Κατσιφαράκης ανέλυσε όλα όσα θα θέλαμε να γνωρίζουμε προκειμένου να εντάξουμε την άσκηση στην καθημερινότητά μας, αποφεύγοντας (αλλά και… αντιμετωπίζοντας) τυχόν κακοτοπιές. Είστε έτοιμοι να δούμε τι είπε για… 

 

…τους μυοσκελετικούς πόνους.

 

«Αν υπάρχει γονιδιακή κληρονοµικότητα, οποιοσδήποτε νέος άνθρωπος µπορεί να πονάει. Αυτό που αξίζει να τονίσουµε είναι ότι όντως έχουν αυξηθεί τα αυτοάνοσα νοσήµατα όπως o λύκος και η ρευµατοειδής αρθρίτιδα, που µπορεί να προκαλέσουν, µεταξύ άλλων, και πόνους στο µυοσκελετικό σύστηµα. Είναι συνηθισµένο να ακούµε γυναίκες κυρίως να πάσχουν από γενικευµένη πολυµυαλγία, που µπορεί να οφείλεται σε αυτοάνοσο νόσηµα. Μπορεί, όµως, να οφείλεται και στο στρες. Ιδιαίτερα σε γυναίκες που δεν έχουν τεκνοποιήσει». Όσον αφορά το κομμάτι της άσκησης, ο γιατρός σημειώνει: «Η άσκηση µπορεί να βελτιώσει και να δυναµώσει το σώµα µας, ακόµα και να το προστατέψει από τραυµατισµούς, αλλά αν δεν γίνει σωστά µπορεί να προκαλέσει προβλήµατα. Πρέπει πρώτα να στηρίξουµε το σώµα µας, να το δυναµώσουµε για να ξεκινήσουµε ένα σπορ. Να πάµε δηλαδή πρώτα σε ένα γυµναστήριο οργανωµένο, να µπούµε σε ένα γκρουπ και, ανάλογα µε τις δυνατότητες και τα προβλήµατα που έχουµε, να µας καθοδηγήσει ο ειδικός γυµναστής. Όταν προετοιµάσουµε το σώµα µας κατάλληλα, τότε µπορούµε και να αθληθούµε πιο συστηµατικά».

 

 

…και την προστασία μας από αυτούς.

 

«Κάθε άθληµα γυµνάζει ή κουράζει συγκεκριµένα σηµεία του σώµατος. Γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρχουν συµπληρωµατικές ασκήσεις ώστε το σώµα να προετοιµαστεί και να αντέξει την άθληση. Η πρώτη κίνηση δηλαδή πριν επιλέξουµε άθληµα ή ξεκινήσουµε γυµναστική θα πρέπει να είναι να επισκεφτούµε τον ειδικό γιατρό. Στη χώρα µας ούτε στις µικρές ηλικίες δεν υπάρχει προληπτικός έλεγχος, ο οποίος είναι σηµαντικό να προηγηθεί πριν ξεκινήσει ένα άτοµο να αθλείται».

 

 

…τη γυμναστική / άσκηση.

 

«Ποτέ δεν είναι αργά για να βάλουμε την άσκηση στη ζωή μας. Θα πρέπει όµως να λάβουµε υπόψη ότι ξεκινάµε από το µηδέν, δηλαδή µαθαίνουµε σαν ένα µικρό παιδί να περπατάµε και µετά να τρέχουµε, πράγµα που σηµαίνει ότι δεν µπορούµε να έχουµε αυξηµένες απαιτήσεις από τον εαυτό µας όταν αθλούµαστε για πρώτη φορά». Διαλέγουµε, όμως, ό,τι µας αρέσει ή ό,τι µας ταιριάζει; «Είµαι της άποψης πως ό,τι µας αρέσει µπορούµε να το δοκιµάσουµε. Στην πορεία θα δούµε αν µας πάει και αν πραγµατικά τα καταφέρνουµε. Σε κάποιες περιπτώσεις η ίδια η άσκηση και το σώµα µας βάζουν φρένο και τότε εγκαταλείπουµε. Πολλές φορές, αν η άσκηση γίνει µε το σωστό τρόπο, το σώµα µας µπορεί να µας εκπλήξει όποια κι αν είναι η ηλικία µας. Φυσικά υπάρχουν και µορφές άθλησης πιο ήπιες για άτοµα µε προβλήµατα υγείας, αφού κάποιες φορές νοµίζω ότι αναγκαστικά θα επιλέξουµε αυτό που µας ταιριάζει».

 

 

…την «ιδανική» άσκηση.

«Για µένα το ιδανικό θα ήταν οποιαδήποτε γυµναστική ή σπορ να ακολουθείται από µια βουτιά στην πισίνα για κολύµπι γιατί η άθληση ή η γυµναστική κουράζουν, όµως το κολύµπι κάνει αυτό που λέµε «αποθεραπεία». Δυστυχώς δεν διαθέτουν όλα τα γυµναστήρια πισίνες ούτε ο καθένας έχει το χρόνο για να εντάξει το ιδανικό πρόγραµµα γυµναστικής στη ζωή του».

 

 

 

Τα µυστικά του ειδικού:

 

  • Η εκτίµηση της κατάστασης της υγείας µας από τον ειδικό γιατρό πριν ξεκινήσουµε για πρώτη φορά να αθλούµαστε µπορεί να προλάβει πιθανά µελλοντικά προβλήµατα.

 

  • Η εξάσκηση στο γυµναστήριο είναι καλό να προηγηθεί πριν ξεκινήσουµε για πρώτη φορά ένα άθληµα ή να συνδυαστεί µε αυτό.

 

  • Όταν ξεκινάµε για πρώτη φορά γυµναστική ή ένα άθληµα, θα πρέπει να αυξάνουµε το ρυθµό και την ένταση της προπόνησής µας σταδιακά.

  • Πριν ξεκινήσουµε προπόνηση δεν θα πρέπει να αµελούµε την προθέρµανση µε τις κατάλληλες ασκήσεις.

 

  • Μετά την άθληση η κατανάλωση ενός γαλακτοκοµικού προϊόντος µε χαµηλά λιπαρά µπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση του µυϊκού συστήµατος.

MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΩΝ 2
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100
FAX: 210 2594000

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne