Αλάτι: ωφελεί ή βλάπτει;

Αλάτι: ωφελεί ή βλάπτει;

Αλάτι

Το αλάτι είναι ουσιαστικό για τη ζωή και οι επιστήμονες συμφωνούν ότι μία ελάχιστη ποσότητα απαιτείται για την επιβίωση. Οι επιπτώσεις όμως από την υπερβολική λήψη του, γίνονται αφορμή διαμάχης.

  

Τα συν…

 

  • Το νάτριο και το χλώριο, από τα οποία αποτελείται το αλάτι ελέγχουν το δυναμικό των μεμβρανών των κυττάρων. Έτσι, συμβάλλουν στη μετάδοση των νευρικών σημάτων, τη συστολή των μυών και την καρδιακή λειτουργία.

 

  • Η απορρόφηση του νατρίου στο λεπτό έντερο παίζει σημαντικό ρόλο στην απορρόφηση του χλωρίου, των αμινοξέων, της γλυκόζης και του νερού.

 

  • Το χλώριο στη μορφή του υδροχλωρίου είναι σημαντικό συστατικό του γαστρικού υγρού, το οποίο βοηθά την πέψη και την απορρόφηση πολλών θρεπτικών συστατικών.

 

  • Όλα τα υγρά του σώματός μας, ακόμα και το αίμα, περιέχουν χλώριο και νάτριο τα οποία είναι απαραίτητα συστατικά για την ηλεκτρολυτική ισορροπία των υγρών στο σώμα.

 

  • Το αλάτι ήταν και παραμένει ένα από τα βασικά μέσα που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος για τη συντήρηση των τροφίμων.

 

 

Τα πλην…

  • Οι άνθρωποι που λαμβάνουν σημαντικές ποσότητες αλατιού από την καθημερινή τους διατροφή, αυξάνουν τον κίνδυνο να υποστούν καρδιαγγειακό νόσημα κατά  25%. 

 

  • Τα άτομα που ακολουθούν μια διατροφή πλούσια σε αλάτι έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να προσβληθούν από υπέρταση.

 

  • Το υπερβολικό αλάτι στη διατροφή προάγει το έλκος του στομάχου και του δωδεκαδακτύλου, καθώς οι υψηλές συγκεντρώσεις αλατιού στο στομάχι συμβάλλουν στην ενεργοποίηση γονιδίων του ελικοβακτηριδίου.

 

  • Η αυξημένη κατανάλωση αλατιού επιβαρύνει τους νεφρούς. Η πρόσληψη του πρέπει να είναι περιορισμένη στα μωρά, αλλά και σε ενήλικες με νεφρική ανεπάρκεια, όπου τα νεφρά δεν έχουν την ικανότητα να αποβάλλουν το πλεόνασμα αλατιού.

 

  • Μελέτες έχουν δείξει ότι σχεδόν το 75% της ημερήσιας πρόσληψης αλατιού προέρχεται από τρόφιμα που ήδη περιέχουν αλάτι ενώ το υπόλοιπο προστίθεται στο μαγείρεμα ή στο τραπέζι. Επομένως το μεγαλύτερο ποσοστό αλατιού που καταναλώνουμε είναι «κρυφό» και ίσως να μην το υπολογίζουμε.

 

 Το συμπέρασμα; Όπως (σχεδόν) όλα τα φαγητά, θα πρέπει κι αυτό να καταναλώνεται με μέτρο!

 

  

 

Με τη συνεργασία της Γεωργίας Καπώλη, Κλινικής Διαιτολόγου-Διατροφολόγου, ΜSc Επιστημονική Ομάδα «Απίσχανις».  

 

Ανακαλύψτε ακόμα περισσότερα διατροφικά tips στο www.formamag.gr.

counter
MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ 14 & ΧΑΛΕΠΑ
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100 - 2102594205
FAX: 210 2586740

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης στο Fthis.gr. Επιλέγοντας «Συμφωνώ», αποδέχεστε να λαμβάνετε όλα τα cookies (λειτουργικότητας, στατιστικών, διαφήμισης). Διαβάστε για τη πολιτική μας για τα cookies και αλλάξτε τις ρυθμίσεις