counter

Το φαινόμενο του... κραγιόν!

Το φαινόμενο του... κραγιόν!
Το φαινόμενο του... κραγιόν!

Το φαινόμενο του... κραγιόν!

Εσύ τι λες; Αρκεί ένα κραγιόν, ένα κολιέ από χάντρες ή ένα ζευγάρι σαγιονάρες για να απογειώσει τη διάθεσή σου; Κι όµως, ναι!

 

Ξέρουµε ότι οι εποχές του ξέφρενου shopping ανήκουν στο παρελθόν. Κι όµως, εµείς οι γυναίκες φαίνεται ότι βρήκαµε τη λύση στη µιζέρια της κρίσης. Στροφή στις µικρές αγορές τύπου κραγιόν, καλσόν, βερνίκι νυχιών έχουν ήδη κάνει οι περισσότερες, αφού αναγκαστικά πλέον χρειάζεται να γυρίσουν την πλάτη στις πολυτέλειες. Αυτό επιβεβαιώνουν εξάλλου και µεγάλες εταιρείες καλλυντικών.

 

Το φαινόµενο όµως δεν είναι καινούργιο. Η ιστορία δείχνει ότι εµφανίζεται κάθε φορά που η οικονοµία µπαίνει σε ύφεση. Οι ειδικοί, µε τη σειρά τους, το βαφτίζουν lipstick effect (η επίδραση του κραγιόν) εξηγώντας ότι οι γυναίκες όταν βρίσκονται υπό πίεση αναβάλλουν αναγκαστικά µεγάλες αγορές όπως σπίτι, επώνυµο ρουχισµό κ.λπ. αγοράζοντας φτηνά καλλυντικά, αξεσουάρ και γενικά µικροαντικείµενα που µπορούν να κάνουν τη ζωή τους πιο ευχάριστη.

 

Βελτιωτικό της διάθεσης…

 

Σήµερα η επιστήµη της νευροβιολογίας επιβεβαιώνει αυτό που, ειδικά εµείς οι γυναίκες, υποψιαζόµαστε εδώ και χρόνια. Οι αγορές πράγµατι βελτιώνουν τη διάθεση, έστω και στιγµιαία, γιατί ενεργοποιούν τα τµήµατα του εγκεφάλου που σχετίζονται µε την ανταµοιβή. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζαµε είναι ότι δεν χρειάζεται µια αγορά να είναι µεγάλη και δαπανηρή για να ενεργοποιήσει το σύστηµα ανταµοιβής. Έτσι, ακόµα και τα πιο µικρά και φτηνά πράγµατα µπορούν να προκαλέσουν στον εγκέφαλό µας την ίδια αντίδραση µε τα πιο ακριβά.

 

...και στάση ζωής!

 

Πίσω από το συγκεκριµένο φαινόµενο µπορεί να κρύβεται µια ολόκληρη στάση ζωής.

 

Η πεποίθηση ότι οι µικρές απολαύσεις µπορούν να εξασφαλίσουν νότες χαράς αποτελεί βασική παράµετρο ευεξίας και ψυχικής ισορροπίας. Τα αλόγιστα έξοδα δεν είναι της… εποχής και το lipstick effect είναι εδώ για να µας υπενθυµίσει πώς να αντλούµε χαρά και από τα απλά και µικρά πράγµατα. Και φυσικά η απόλαυση δεν έχει απαραίτητα τη µορφή ενός κραγιόν. Μπορεί να βρίσκεται παντού γύρω µας: από το φρεσκοστυµµένο χυµό πορτοκάλι που πίνουµε κάθε πρωί, τη βόλτα στη φύση, την παρέα µε αγαπηµένους ανθρώπους, µέχρι το δροσερό αεράκι που απολαµβάνουµε το βράδυ στη βεράντα µας.

 

Σηµάδι αλλαγής...

 

Το lipstick effect δεν είναι τίποτα άλλο από ένα σηµάδι προσαρµογής και αλλαγής στη συµπεριφορά των καταναλωτών. Από ψυχολογικής και κοινωνιολογικής προσέγγισης, όταν οι άνθρωποι έχουν άγχος και αισθάνονται οικονοµικά ανασφαλείς, προτιµούν να αντλούν έστω µικρή και σύντοµη ευχαρίστηση από αποφάσεις χαµηλού ρίσκου. Υιοθετούν λοιπόν καταναλωτικές συνήθειες όπως η έρευνα αγοράς, η διασταύρωση τιµών, η ιεράρχηση αναγκών, λέγοντας "αντίο" στην παρορµητική και χωρίς µέτρο κατανάλωση. Αντί λοιπόν να αποποιηθούν τις καταναλωτικές τους ανάγκες, στρέφονται σε χαµηλού κόστους αγορές για να εξυψώσουν τη διάθεσή τους.

 

 

Info: Ένα ακόµα θετικό των µικρών αγορών είναι ότι οι καταναλωτές απαλλάσσονται και από ένα σηµαντικό εµπόδιο που βάζει φρένο στην απόλαυση: Τις ενοχές.

 

 

Ανακαλύψτε περισσότερα κάνοντας κλικ στο www.formamag.gr.   

FTHIS GOOGLE NEWS
Ακολουθήστε το Fthis.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή FThis (με ενεργό σύνδεσμο προς το FThis.gr)

MOST POPULAR