counter

Μελαγχολία ή κατάθλιψη;

Μελαγχολία ή κατάθλιψη;

Μελαγχολία ή Κατάθλιψη;

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ  στο τέλος της επόμενης δεκαετίας η κατάθλιψη θα είναι η δεύτερη αιτία επιβάρυνσης της υγείας μας μετά τις καρδιοπάθειες, με τις γυναίκες, τους άνεργους και τους ανύπαντρους να κατέχουν τα υψηλότερα ποσοστά. Πού διαφέρει όμως η μελαγχολία από την κατάθλιψη και κατά πόσο μπορεί η πρώτη να οδηγήσει στη δεύτερη;

 

Ξεχωρίστε τη  μία…

 

H μελαγχολία δεν είναι ψυχική ασθένεια ούτε διαταραχή. Ωστόσο τα συμπτώματά της, αν και λιγότερο έντονα, μοιάζουν πολύ με της κατάθλιψης. Πρόκειται για ένα συναίσθημα που μπορεί να νιώσουμε όλοι σε κάποια φάση της ζωής μας και χαρακτηρίζεται από απουσία ευχαρίστησης σε όλες ή σχεδόν όλες τις δραστηριότητες.

Το άτομο δεν αντιδρά με τον ίδιο τρόπο σε δραστηριότητες που συνήθιζαν να το ευχαριστούν ενώ κατακλύζεται από βαθιά θλίψη, ατονία και βαριεστημάρα έως απάθεια, απαισιοδοξία ακόμα και διαταραχές στον ύπνο ή την όρεξη.

 

…από την άλλη

 

Η κατάθλιψη από την άλλη είναι μια πιο επώδυνη κατάσταση, η οποία χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Χαρακτηρίζεται από έλλειψη κάθε ενδιαφέροντος και ευαισθησίας. O καταθλιπτικός δεν νιώθει μόνο θλίψη ή μελαγχολία, αλλά βασανίζεται από την αίσθηση ότι δεν υπάρχει ελπίδα, αισθάνεται παγιδευμένος και δεν βρίσκει νόημα σε τίποτα. Επίσης, διακατέχεται από μία μόνιμη κόπωση, μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης ή σκέψης, από μια γενικότερη απαξίωση των πραγμάτων γύρω του, ακόμα και από αυτοκαταστροφικές ιδέες και τάσεις. Ενίοτε μάλιστα υποφέρει και από σωματικά ενοχλήματα, όπως πονοκέφαλο και γαστρεντερολογικά προβλήματα.

 

Οι διαφορές…

 

Οι μελαγχολικοί άνθρωποι σε σχέση με τους καταθλιπτικούς διατηρούν μια εσωτερική ισορροπία. Η βασική διαφορά έγκειται στο ότι ένα άτομο με μελαγχολία δεν παύει να είναι λειτουργικό, ακολουθεί δηλαδή το πρόγραμμα της μέρας του κτλ. Πάντως, αν και μακροπρόθεσμα, η μελαγχολία μπορεί να επιδεινωθεί οδηγώντας σε κατάθλιψη.  

 

 

Πάρτε τα μέτρα σας:

 

  • Επισκεφτείτε άμεσα έναν ειδικό αν τα συμπτώματα διαρκούν πάνω από 2 βδομάδες

  • Μειώστε  τη ζάχαρη, το αλκοόλ και την καφεΐνη και καταναλώστε περισσότερα φρούτα, λαχανικά, ψάρια και πουλερικά.

 

  • Κάντε γυμναστική και ασχοληθείτε με δραστηριότητες που σας ευχαριστούν

  • Σκεφτείτε θετικά και μην είστε αυστηροί με τον εαυτό σας


Περάστε χρόνο με ανθρώπους που εμπιστεύεστε και νιώθετε άνετα

 

 

Ανακαλύψτε περισσότερα κάνοντας κλικ στο www.formamag.gr. Κάντε like στο FthisGR στο Facebook και στείλτε τις δικές σας απορίες- ερωτήσεις. 

MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΩΝ 2
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100
FAX: 210 2594000

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne