counter

Άσκηση και εγκυμοσύνη

Άσκηση και εγκυμοσύνη

Αν έκανες την ερώτηση πριν κάποια χρόνια στον γιατρό σου, “Γιατρέ μπορώ να γυμνάζομαι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου;» Νομίζω ότι δεν θα σου απαντούσε καν, καθώς εγκυμοσύνη και άσκηση δεν νούνταν να συνυπάρχουν. Όπως επίσης αν έλεγες “ γιατρέ θα ήθελα να προσέχω τι τρώω, ίσως να έκανα διατροφή για να μην πάρω επιπλέον κιλά ; ποια η γνώμη σας;“, πάλι νομίζω θα σε κοίταγε λίγο σαν εξωγήινη. Εκείνη η περίοδος για τις γιαγιάδες μας, ακόμη και για τη γενιά της μητέρας μας, δεν ήταν η καταλληλότερη για να προσέχουν διατροφή και σώμα, καθώς τότε δεν υπήρχε ενημέρωση. Συνήθως μάλιστα ,όσο περισσότερα κιλά είχαν βάλει, τόσο πιο υγιής νόμιζαν ότι ήταν. Το καημένο το σώμα ,όμως, υπέφερε από τα τόσα απότομα και ξαφνικά κιλά, με αποτέλεσμα πόνοι στη μέση, πρηξίματα, άσχημος ύπνος, κούραση και άλλα.

Όλο αυτό ευτυχώς με τα χρόνια άλλαξε. Μια μάνα οφείλει ,πρωτίστως, για την υγεία του παιδιού της, αλλά και για τη δική της να προσέχει τις τροφές που καταναλώνει. Όπως επίσης και την ποσότητα που καταναλώνει. Τα κιλά που θα βάλει πλέον είναι συγκεκριμένα, καθώς ο γιατρός την ζυγίζει, για να μην υπερβεί κάποιο όριο. Η γυμναστική έχει γίνει ανάγκη πια στην μέλλουσα σύγχρονη μητέρα, αλλά και πρόταση του γυναικολόγου. 

Η συστηματική άσκηση ενδυναμώνει το σώμα ,αυξάνει τις αντοχές, βελτιώνει στην κατακράτηση υγρών, βοηθάει να ελέγχεις τις αναπνοές, που θα φανούν χρήσιμες στην πορεία. Μια πολύ σημαντική, επιπλέον, πληροφορία είναι, ότι η άσκηση βοηθάει και στην σωστή λειτουργία του εντέρου, κάτι που λόγω χρήσης σιδήρου έχει μια δυσλειτουργία. Συγκεκριμένα αν επιλέξετε την yoga, έχει διπλά καλό αποτέλεσμα, καθώς θα αισθάνεστε όμορφα με το ασκησιολόγιό της και δυνατές. Οι στάσεις βοηθούν στη γέννα, όπως και οι σωστές ανάσες. Ωστόσο, κάτι ιδιαίτερα όμορφο είναι, ότι η απαλή μουσική που υπάρχει σε αυτά τα μαθήματα, σας ηρεμεί, διώχνει το πιθανό άγχος και αυτή η ηρεμία συμβάλλει στην καλή υγεία του εμβρύου καθώς νοιώθει και εκείνο αυτή την γαλήνη. Φυσικά πρέπει να γνωρίζει ο δάσκαλος σας, την κατάσταση και να προσαρμόσει το μάθημα στα μέτρα σας. Ακόμα κάτι που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι ξεκινάμε άσκηση μετά τους τρεις πρώτους μήνες.

Ωστόσο δεν είναι μόνο η yoga ιδανική άσκηση. Pilates με μπάλες είναι μια εξίσου καλή προπόνηση,το κολύμπι και το περπάτημα.

Αν από την άλλη είστε αθλήτρια, ή πολύ γυμνασμένη, με παρακολούθηση του προπονητή σας, μπορείτε να ασκηθείτε με τον τρόπο που επιθυμείτε, αρκεί να μην είναι πολεμικές τέχνες, σκι βουνού ή οποιοδήποτε σπορ έρχεστε σε επαφή με κόσμο που μπορεί άθελά του να σας σπρώξει, ή χτυπήσει. Το σημαντικότερο είναι να ακούτε τα σημάδια που σας στέλνει το σώμα σας. Κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός, όπως και κάθε εγκυμοσύνη.

Γενικά πλέον υποστηρίζεται ότι μια γυναίκα μπορεί να συνεχίσει την όποια γυμναστική έκανε και πριν, απλά πιο ήπια.

Αν από την άλλη δεν γυμναζόσασταν πριν μείνετε έγκυος, δεν θεωρείτε πολύ καλή ιδέα να ξεκινήσετε κατά την διάρκεια, καθώς το σώμα σας περνάει ήδη μια περίοδο προσαρμογής, οπότε σε αυτή την περίπτωση το περπάτημα και το κολύμπι, σε ήπια πάντα μορφή, είναι αρκετό.

Ευχαριστώ πολύ την Ειρήνη Γιαννακοπούλου για την συμμετοχή της, η όποια θέλησε να σας πει δυο λόγια για την εμπειρία της. ¨Είμαι 7,5 μηνών. Η yoga με βοήθησε πολύ στο πρόβλημα που είχα λόγω της αναιμίας. Θυμάμαι ότι ειδικά τους πρώτους μήνες έμπαινα στην τάξη κουρασμένη και έφευγα αναζωογονημένη. Επίσης κάθε φορά στη χαλάρωση διαισθάνομαι από τις κινήσεις του μωρού ότι και εκείνο απολαμβάνει αυτό που κάνω. Προσπαθώ ωστόσο να παραμένω ήρεμη  και εκτός yoga, γνωρίζοντας ότι, ότι αισθάνομαι εγώ αισθάνεται και το μωρό μου. Κάτι πολύ σημαντικό είναι, ότι δεν έχω πρηξίματα και κατακράτηση υγρών, όπως είχα στην πρώτη μου εγκυμοσύνη που δεν είχα πάρει την απόφαση να ασκηθώ.Οπότε συστήνω ανεπιφύλακτα την γυμναστκή ειδικά σε μορφή yoga και pilates. Εγώ αισθάνομαι υπέροχα και ευχαριστώ την δασκάλα μου, τη  Σόφη, για αυτό, που με παρότρυνε να συνεχίσω να γυμνάζομαι και τώρα που είμαι έγκυος”.

MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΩΝ 2
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100
FAX: 210 2594000

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne