Και όμως και τα μαλλιά σου γερνούν: Προστάτεψέ τα!

 Και όμως και τα μαλλιά σου γερνούν: Προστάτεψέ τα!

Σε ό,τι αφορά τη γήρανση όλες επικεντρωνόμαστε στις ρυτίδες και ξεχνάμε πολλές φορές τα μαλλιά μας. Ναι, τα γκρίζα είναι μια πρώτη ένδειξη όμως δεν είναι η μοναδική. Αν τα μαλλιά σου δεν «στρώνουν», ίσως δεν πρόκειται για ένα bad hair day αλλά η έναρξη της διαδικασίας της γήρανσης.

  • Οι ενδείξεις

Το τμήμα της τρίχας που βλέπουμε είναι νεκρό από την αρχή της ζωής μας. Παρόλα αυτά κατά την εισαγωγή μας στη δεκαετία των 30 ξεκινούν τα πρώτα συμπτώματα και τα μαλλιά μας γίνονται πιο ξηρά και εύθραυστα. Μάλιστα, κάποιες δεκαετίες αργότερα, γυναίκες στην εμμηνόπαυση εμφανίζουν αραίωση και τα μαλλιά γίνονται πιο λεπτά. Αυτό συμβαίνει επειδή η παραγωγή σμήγματος μειώνεται και τα προστατευτικά λέπια της τρίχας εξασθενούν.

  • Γιατί γκριζάρουν τα μαλλιά;

Για όλα ευθύνεται το υπεροξείδιο του υδρογόνου ή αλλιώς το «οξυζενέ της φύσης». Η παραγωγή του προέρχεται από χημικές αντιδράσεις που συμβαίνουν στον οργανισμό μας και παρεμβαίνει στη λειτουργία ενός ενζύμου υπεύθυνου για την παραγωγή της χρωστικής των μαλλιών. Στις πρώτες δεκαετίες της ζωή μας μπορούμε να εξουδετερώσουμε τη δράση του, μετά από κάποια χρόνια όμως ,η χημική ουσία συσσωρεύεται στους θύλακες των τριχών και εμποδίζει τη σύνθεση μελανίνης, που δίνει το χρώμα στα μαλλιά.

  • Μαλλιά που σπάνε και με τάση φριζαρίσματος

Οι ορμονικές διαταραχές πριν και κατά την εμμηνόπαυση φθείρουν και αποδυναμώνουν τα μαλλιά. Το ίδιο συμβαίνει και όταν αλλάζεις το διατροφικό σου πρόγραμμα με δίαιτες που υπόσχονται ταχεία απώλεια βάρους. Συνήθως, τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου δεν βοηθούν μεταφορά οξυγόνου στο θύλακα της τρίχας και έτσι τα μαλλιά γίνονται αδύναμα και εύθραυστα. Την  κατάσταση επιδεινώνει η χρόνια ταλαιπωρία με σεσουάρ και συσκευές styling, τεχνικές που αφυδατώνουν την τρίχα, με συνέπεια να δημιουργούνται σταδιακά μικροσκοπικές «ρωγμές» στο προστατευτικό φιλμ που την καλύπτει.

Για να μην δεις τα μαλλιά σου πιο αδύναμα από ποτέ, επένδυσε σε μια ισορροπημένη διατροφή. Άπαχο κρέας, ψάρι-κυρίως σολομό - όσπρια και ξηροί καρποί, σπανάκι και κρόκος αυγού –καλές πηγές σιδήρου- αλλά και τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, όπως είναι το ρόδι και η αγκινάρα μπορούν να καθυστερήσουν ή και να προλάβουν τη φθορά. Τέλος ιδιαίτερη ευεργετική δράση έχουν και τα συμπληρώματα διατροφής, καθώς και η αποχή από τη θερμότητα.

Κάθε μια από τις 100.000 και πλέον τρίχες που υπάρχουν στο δέρμα του κεφαλιού ακολουθεί ένα κύκλο ζωής: το 80-90% από αυτές βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ανάπτυξης ενώ οι υπόλοιπες πέφτουν. Με το πέρασμα του χρόνου, ο χρόνος ζωής της τρίχας γίνεται πιο σύντομος. Όταν οι τρίχες που πέφτουν είναι περισσότερες από αυτές που γεννιούνται τότε υπάρχει πρόβλημα. Πριν μπούμε στην περίοδο της εμμηνόπαυσης και κατά τη διάρκεια της αυξάνονται τα ανδρογόνα με αποτέλεσμα τριχοφυΐα στο πρόσωπο και τριχόπτωση στο τριχωτό να απασχολούν πολλές από εμάς. Πριν επισκεφτείς το δερματολόγο σου και αν το πρόβλημα δεν είναι ακόμα έντονο, επένδυσε σε προϊόντα ενδυνάμωσης της τρίχας. Τέλος απόφυγε τα σφιχτά πιασίματα στην κορυφή της κεφαλής.

              

 

Photo: pinterest

counter
MOST POPULAR
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.
Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ 14 & ΧΑΛΕΠΑ
15125 ΜΑΡΟΥΣΙ
ΤΗΛ: 210 2594100 - 2102594205
FAX: 210 2586740

Για να διαφημιστείτε στο FTHIS.GR επικοινωνήστε με το εμπορικό τμήμα της εταιρίας μας:

Διεύθυνση Διαφήμισης:
e-mail: info@fthis.gr
Tηλ.: 210 2594100

Like us Follow us Find us
fthis.gr
Daphne
Χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης στο Fthis.gr. Επιλέγοντας «Συμφωνώ», αποδέχεστε να λαμβάνετε όλα τα cookies (λειτουργικότητας, στατιστικών, διαφήμισης). Διαβάστε για τη πολιτική μας για τα cookies και αλλάξτε τις ρυθμίσεις